"Γεμίσαμε χειροποίητα". " Έλα μωρέ, όλοι φτιάχνουν". "Τα χειροποίητα είναι πανάκριβα".
Φράσεις που κινούνται πολύ από στόμα σε στόμα τα τελευταία χρόνια, πολλές φορές χωρίς λίγη παραπάνω σκέψη και ανάλυση. Η αλήθεια είναι ότι το χειροποίητο τείνει να γίνει πια τόσο συνηθισμένο, που πολλές φορές περνάει και φεύγει απαρατήρητο, ανεκτίμητο.
Αν όμως κάποιος σταθεί λίγο παραπάνω στο φαινόμενο αυτό, θα βρεθεί μπροστά σε μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη: όλη αυτή η χειροποίητη βόμβα προσφοράς έχει συμβάλλει στο ξεκίνημα της διαμόρφωσης μιας διαφορετικής συνείδησης για το καταναλωτικό κοινό. Παρατηρείται μια ευχάριστη "απαίτηση" για αύξηση των "προσωποποιημένων προϊόντων", σε ό,τι αφορά τόσο τον αποδέκτη τους όσο και τον κατασκευαστή τους.
Μήπως βρισκόμαστε στην αρχή της εποχής της ελάττωσης του απρόσωπου βιομηχανοποιημένου προϊόντος, που έχει ως μόνο στόχο να καλύψει μια πρόσκαιρη ανάγκη, χωρίς να τηρεί ιδιαίτερες ποιοτικές προδιαγραφές, προσαρμοσμένες στον κάθε άνθρωπο?
Η αλλαγή των οικονομικών δεδομένων της εποχής, μας "ανάγκασε" ή απλά μας άνοιξε ορίζοντες προς μια νέα κατεύθυνση: σε αυτή της ολιγάρκειας, της επανάχρησης, της παρατήρησης, της αξιοποίησης "κρυμμένων θησαυρών".
Το χειροποίητο είναι εδώ ξανά, μετά από πολλές δεκαετίες, για να καλύψει αυτές τις προσδοκίες και να εναρμονιστεί πλήρως με τα νέα δεδομένα ζωής μας.
Ναι είναι πιο ακριβό από το συμβατικό βιομηχανοποιημένο, αλλά το αξίζει. Το χρωστάει στις αναρίθμητες ώρες δουλειάς ενός προσώπου, στο ψυχικό απόθεμα που περικλείει, στα υψηλής αξίας υλικά του, στην καλλιτεχνική δημιουργία που εκφράζει.
Το μήνυμα είναι ένα για όλες τις πτυχές της ζωής μας: Ένα και καλό.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου